Najczęściej zadawane pytanie z kategorii …
Najczęściej zadawane pytanie z kategorii „kiedy”.
– Kiedy trzeba zamówić dekorację?
– Kiedy spotkanie w sprawie ustaleń?
– Kiedy muszę się zdecydować?
Zacznijmy od zamówienia dekoracji: nie ma najlepszego na to momentu, ale pamiętaj, że zawsze może być za późno:). Nie raz i nie pięć zdarzyły się nam sytuacje, kiedy dostajemy maila z prośbą o ofertę i zapytaniem czy termin jest wolny. Jest dużo czasu do ślubu, ale tak, termin jest wolny. Przesyłamy ofertę, przesyłamy wycenę – nic, śladu po kliencie nie ma. No ok, musimy żyć z tym dalej. Mija miesiąc (czasami osiem miesięcy:D) – mail: chciałabym zarezerwować termin, ale klient tym razem w odpowiedzi otrzymuje: przykro nam, ale termin jest już niedostępny. Niestety. To, że termin dzisiaj jest nie oznacza, że będzie za tydzień. Nawet jak do ślubu pozostaje jeszcze np. półtora roku. Kolejną zaletą zamówienia dekoracji wcześniej jest Wasz i nasz spokój. Wy musicie bowiem zdecydować o wielu kwestiach, my musimy mieć czas, żeby przygotować się odpowiednio. Z doświadczenia wiem, że czas do tych „dalekich” ślubów mija błyskawicznie, ale też cechuje się spokojem przygotowań. Jeśli właśnie odbyły się zaręczyny, sala, kościół, zespół i fotograf są już wybrani – wtedy jest czas na wybór dekoracji! Optymalny czas to rok przed ślubem (jeszcze mamy zazwyczaj sporą dostępność terminów oprócz miesięcy newralgicznych tj. sierpień i wrzesień). Myślę, że ostatni dzwonek na zamówienie dekoracji to nieco ponad pół roku wcześniej – tak aby cała stylizacja wesela zamykała się w całość i po to, żeby nie planować niczego w chaosie. 6 miesięcy wcześniej warto zamówić zaproszenia i warto dogadać szczegóły dekoracji, tak aby te dwa elementy były ze sobą w zgodzie – w końcu spotkają się na sali weselnej:). Oczywiście często zdarza się, że klienci dołączają do nas na trzy czy nawet dwa miesiące wcześniej. Zdarzył się nawet klient, który do nas dołączył w piątek przed ślubem:D jednak cenię sobie czas kiedy mogę Was poznać, na spokojnie zapoznać się z preferencjami moich klientów, ich pomysłami i zadecydować o nowych elementach dekoracji w firmie. Dlatego od tego roku spotykamy się min. pół roku wcześniej i decydujemy o wszystkich szczegółach. Domykamy wszystko mailowo i pozostajemy w bieżącym kontakcie. Złoty czas na ustalenia to czas między listopadem, a marcem o czym mówię do znudzenia – wtedy pracujemy w biurze i mamy po prostu dla Was więcej czasu. Niestety w tym roku wiele osób postanowiło poczekać do ostatniej chwili, narażając i nas i siebie na pracę pod presją czasu i niekiedy ponad nasze siły. Wycenę przygotowuje się nawet kilka godzin, stylizacja powstaje nie od pstryknięcia palcami, zwłaszcza jeśli mamy do wyboru wiele elementów i chcemy wybrać najlepiej. Dobór kwiatów i ich wycena to nie bułka z masłem. Na co dzień pracujemy również przy papeterii ślubnej. Dlatego od 2020 wprowadzamy harmonogram współpracy, którego naprawdę będziemy wymagać:) Tak więc pół roku wcześniej lub nawet nieco ponad to idealny czas na ustalenie szczegółów. Potem zajmiecie się zapraszaniem gości i czas do wesela w tempie ekspresowym Wam się kurczy. Najpierw dekoracja -> potem zaproszenia.
Zatem zapraszam do rezerwacji terminów na 2020 rok, mimo, że zostało jeszcze dużo czasu, ale my już wiemy, że będzie się działo! 🙂